Praktijk casus

Onderstaand wordt beschreven hoe klanten doelen hebben gerealiseerd in samenwerking met de PTC Groep.

‘Lean’ het re-integratie proces van Pastiel

Lean werken is olie in de raderen van de doorstroming De Lean-methode is een manier van werken waarbij iedereen in een organisatie ernaar streeft waarde te vergroten en verspillingen te verminderen. Dit streven is gericht op bedrijfsprocessen en samenwerken, maar vooral ook op de klant. Om dit te bereiken zijn de houding en het gedrag van de medewerkers in een lean organisatie van groot belang. Mensen worden gemotiveerd en overtuigd… Lees meer

Inclusieve Baancreatie met businesscase voor werkgevers

Jongleren&Werken introduceert Inclusieve Baancreatie Vacatures genoeg, maar zijn ze passend voor kwetsbare doelgroepen? Vaak niet. Met onze samenwerkingspartner de Frans Nijhuis Stichting hebben we de sleutel tot succes ontwikkeld: Inclusieve Baancreatie. Deze bewezen effectieve methode gaat uit van de werkgeversambitie, zorgt voor passende banen voor kwetsbare doelgroepen en integreert praktijkleren met certificeringsmogelijkheden. Aangevuld met een businesscase voor werkgevers leidt de methodische aanpak tot duurzame banen en een sterke werkgeversrelatie. Waarom Inclusieve… Lees meer

Jongleren&Werken bundelt krachten met ORGB Opleidingen

Lerend in de praktijk naar mbo-praktijkverklaringen en mbo-diploma’s Een nieuwe partner voor Jongleren&Werken Jongleren&Werken is dé route van onderwijs (pro, vso en mbo) naar de arbeidsmarkt. Het onderwijsprogramma is vanaf 2019 in ontwikkeling door de CED-Groep en de PTC Groep, om kwetsbare jongeren de arbeidsmarkt op te helpen én om passende banen te creëren met werkgevers. Met praktijkverklaringen kunnen leerlingen toewerken naar een mbo-diploma. Dit kan op school, in de… Lees meer

Empowerment voor detachering bij Promen

Empowerment is dé manier om deelnemers met een ‘dilemma’ te activeren en te inspireren om hierover heen te stappen. Voor empowerment zijn drie zaken nodig: inzicht in het effect (stap één), het organiseren (stap twee) en de content (stap drie). We geven graag een voorbeeld van ‘empowerment’: Maria Gamache van Promen (WsW Gouda) is afdelingsleider en weet alles van wat mensen met een ‘achterstand’ denken, voelen en motiveert. Zij werkt dagelijks met een caseload… Lees meer

Wat is competentiegericht leren en ontwikkelen?

Competentiegericht leren wil zeggen mensen leren aan de hand van het scoren van competenties. Wat zijn competenties?  Vaak worden competenties gerefereerd aan ‘gedrag’.  In de Werkstap-methode splitsen we de ontwikkeling van competenties uit in een onderliggende laag van competenties: de ‘gedragsvoorbeelden’. Zo hebben we onder de competentie ‘samenwerken’, het gedragsvoorbeeld ‘luisteren’ gedefinieerd. We kennen gedragsvoorbeelden voor verschillende functieniveau’s: van manager t/m de werkvloer. Om het competentiegerichte leren objectief in de praktijk… Lees meer

Wat is de initiële loonwaarde?

Inleiding Loonwaardepercentage: De loonwaarde van een deelnemer is de waarde die een deelnemer in een functie heeft. Deelnemers met ‘een achterstand tot de arbeidsmarkt’ hebben veelal een loonwaardepercentage onder de 100%. In de participatiewet krijgt een werkgever bij in dienstname van deze deelnemers een compensatie voor het deel onder de 100%. Werkstap is voor het berekenen van de loonwaarde officieel gevalideerd. Binnen Werkstap kunnen we de loonwaarde berekenen en wel… Lees meer